<Harmonogram zajęć/>

Kurs dla klas 1-3 – poniedziałki – godz. 15:00-16:00 – Chełm

Zajęcia dla najmłodszej grupy upłyną pod znakiem poznawania różnych sposobów na naukę programowania i korzystania z nowych technologii. Uczestnicy i uczestniczki sprawdzą, co kodowanie ma wspólnego z prostymi, codziennymi czynnościami, a także muzyką, rytmiką, plastyką czy popularnymi grami planszowymi. Stworzą wyjątkową animację z sobą w roli głównej, przeprowadzą wesołe eksperymenty dotyczące grafiki komputerowej oraz nauczą się opowiadać porywające historie, bazujące na samodzielnie zaprogramowanych projektach w programie Scratch. Dzieci będą miały szansę spróbować swoich sił w programowaniu robotów edukacyjnych, a także dowiedzą się, w jaki sposób roboty pomagają w wielu aspektach codziennego życia. Uczestnicy i uczestniczki sprawdzą, czy komputer może mieć wymiary 4×5 cm, a także czy marchewka albo jabłko potrafią śpiewać. Znajdziemy czas na eksperymenty inżynierskie, podczas których młodzi programiści i młode programistki za pomocą baterii, diody i kilku innych przedmiotów stworzą latarkę. Wszystko to w atmosferze sprzyjającej kreatywności, współpracy i nauki przez zabawę i twórczość.

 

Dla kogo

Klasy 1-3 szkoły podstawowej

Terminy

Zajęcia odbywają się w poniedziałki w godz. 15:00 – 16:00 w poniższych terminach:

  • 10, 17, 24 października,
  • 7, 14, 21, 28 listopadaa,
  • 5, 12 grudnia,
  • 9 stycznia.

Miejsce

Chełmska Biblioteka Publiczna im. Marii Pauliny Orsetti w Chełmie
ul. Partyzantów 40
22-100 Chełm (woj. lubelskie)