Opis zajęć
Prowadząca cykl: Teresa Smoleń
Zajęcia dla dzieci z klas 1 szkoły podstawowej, kurs złożony z 5 cotygodniowych spotkań o tej samej godzinie
Ilość miejsc ograniczona
==========================
Zajęcia 1: Witaj w świecie labiryntów
Data: 27 stycznia 2023, piątek w godz. 16:00-17:00
Tematem przewodnim pierwszego warsztatu cyklu będą labirynty. Po wstępnych aktywnościach, mających na celu poznanie się grupy, trener zaprosi dzieci do przeżycia niezwykłej przygody w świecie labiryntów. Uczestnicy poznają historię i zastosowanie pierwszych labiryntów, nauczą się je pokonywać, opracowując własną strategię poruszania się, a także stworzą autorski labirynt z zastosowaniem narzędzia online.
Zajęcia 2: Kod do muzyki
Data: 3 lutego 2023, piątek w godz. 16:00-17:00
Podczas drugiego warsztaty porozmawiamy o dźwiękach i muzyce oraz ich związkach z programowaniem. Uczestnicy i uczestniczki stworzą sekwencję dźwięków i rytmów oraz zobaczą, jak wygląda fala dźwiękowa. Na koniec zakodują układ ruchów tanecznych, tworząc autorski skrypt.
Zajęcia 3: Magiczne przybory z plastusiowego piórnika
Data: 10 lutego 2023, piątek w godz. 16:00-17:00
Trzeci warsztat cyklu nawiązywać będzie do lektury Plastusiowy pamiętnik – korzystając z możliwości aplikacji Scratch Junior, uczestnicy i uczestniczki stworzą projekt piórnika, w którym mieszkają ich przybory szkolne. Oryginalni bohaterowie opowieści otrzymają od autorów i autorek prac niezwykłe moce – ożyją za pomocą stworzonych skryptów.
Zajęcia 4: Dawno, dawno temu, czyli jak stworzyć własną opowieść w Scratchu
Data: 17 lutego 2023, piątek w godz. 16:00-17:00
Czwarty warsztat cyklu będzie dotyczył kreatywnego tworzenia historii na bazie przygotowanego w Scratchu projektu. Uczestnicy i uczestniczki, po kilku wyzwaniach pobudzających myślenie kreatywne, zajmą się remiksowaniem projektów, dotykając przy okazji takich zagadnień jak: prawo autorskie, netykieta czy sztuczna inteligencja.
Zajęcia 5: Co to jest sztuczna inteligencja?
Data: 24 lutego 2023, piątek w godz. 16:00-17:00
Podczas ostatniego warsztatu cyklu uczestnicy i uczestniczki zostaną zaproszeni do eksperymentów z AI. W czasie zajęć dzieci dowiedzą się, czym jest sztuczna inteligencja oraz poznają miejsca w sieci, w których spotykają się z tą technologią. Dowiedzą się, że AI wykorzystywana jest zarówno do celów naukowych (np. projektów ekologicznych), jak i do rozrywki. Korzystając z narzędzi sztucznej inteligencji z obszaru grafiki i rozpoznawania twarzy, uczestnicy i uczestniczki poznają wybrane możliwości AI.