<Harmonogram zajęć/>

ONLINE – zajęcia zimowe dla klasy 7 – środy – godz. 18:30-20:00

Podstawy programowania – kurs online dla młodzieży z klas 7 szkoły podstawowej złożony z 5 cotygodniowych spotkań o tej samej godzinie

Ilość miejsc ograniczona.

Daty i opis poszczególnych zajęć znajdują się poniżej.

Zarejestruj się

Opis zajęć

Prowadząca cykl: Agnieszka Chomicka-Bosy

Zajęcia dla młodzieży z klas 7 szkoły podstawowej, kurs złożony z 5 cotygodniowych spotkań o tej samej godzinie

Ilość miejsc ograniczona

==========================

Zajęcia 1: Rozpoznawanie twarzy i obiektów
Data: 18 stycznia 2023, środa w godz. 18:30-20:00

Podczas warsztatu uczestnicy i uczestniczko poznają sposób uczenia maszyn, tworząc model sieci neuronowej. Następnie wykorzystają go w projekcie przygotowanym w specjalnej wersji Scratcha, tworząc bezprzewodowy kontroler do popularnej gry, korzystający z możliwości SI.

Zajęcia 2: Moje trójwymiarowe hobby
Data: 25 stycznia 2023, środa w godz. 18:30-20:00

Podczas drugiego warsztatu cyklu uczestnicy i uczestniczki połączą temat swoich zainteresowań i pasji z nauką modelowania obiektów 3D na platformie Tinkercad. Młodzież pozna dwa sposoby na tworzenie modeli 3D, a efektami swojej pracy podzieli się z innymi uczestnikami spotkania.

Zajęcia 3: Stwórz apkę!
Data: 1 lutego 2023, środa w godz. 18:30-20:00

W czasie warsztatu uczestnicy i uczestniczki zaprojektują i zaprogramują prostą aplikację. Dowiedzą się jakie etapy składają się na proces projektowania aplikacji od pomysłu do jej udostępnienia. Poznają pojęcie UX (projektowanie zorientowane na użytkownika). Następnie przy pomocy kursu App Lab poznają podstawowe funkcjonalności narzędzia. W kolejnym kroku wygenerują pomysły na aplikacje, które będą dostępne dla wszystkich uczestników i uczestniczek oraz rozpoczną tworzenie swojej wersji aplikacji w wybranym temacie.

Zajęcia 4: Ruchome obrazy 
Data: 8 lutego 2023, środa w godz. 18:30-20:00

W czasie warsztatu wykorzystana zostanie platforma trinket.io. Na początku spotkania młodzież otrzyma gotowy, działający program, w którym będzie mogła modyfikować atrybuty, pozwalające zmieniać wygląd grafiki generowanej przez program. W następnym kroku zostanie wybrana grafika tematyczna, która będzie tworzona w czasie trwania warsztatu. Z wykorzystaniem biblioteki Turtle zostanie stworzona pętla, która będzie tworzyć różne wersje grafiki i wyświetlać je, imitując animację. W czasie warsztatu zostanie poruszony również temat praw autorskich.

Zajęcia 5: Wędrówki w czasie – programujemy w Minecrafcie
Data: 15 lutego 2023, środa w godz. 18:30-20:00

Uczestnicy i uczestniczki ostatniego warsztatu zostaną zaproszeni do świata Minecraft Education Edition, w którym – za pomocą umiejętności programowania w języku wizualnym – zmierzą się z wyzwaniem wędrówek w przeszłość, podczas których będą naprawiać pęknięcia w czasoprzestrzeni, układając skrypty dla swojego Agenta Czasu.